Tweedaagse hike 2016: Meld je aan en doe mee!

Tweedaagse hike 2016: Meld je aan en doe mee!

Allen,

Half bekend, maar toch ook weer niet: ook dit jaar is er een tweedaagse hike. Locatie is weer supergeheim enzo, maar het wordt net als voorgaande jaren volgens ons best leuk.

Wanneer is het?
De tweedaagse hike zal plaatsvinden in het tweede weekend van september en wel: vrijdagavond 9 september t/m zondagmiddag 11 september.
Op vrijdagavond en zaterdag wordt er gelopen, zaterdagavond en zondagochtend dienen voor ontspanning. Wij willen vrijdagavond om 19uur beginnen. Het beginpunt ligt zonder file op ca 70 minuten rijden van Zeist en is ook met OV prima te bereiken. Zondag zal je ergens halverwege de middag weer thuis kunnen zijn.

Voor wie?
Eigenlijk voor iedereen die wil en minimaal de rowanleeftijd heeft. Ouders mogen dus ook meelopen. Of als je iemand ‘van buiten’ de Bison kent die aan deze eis voldoet, kan dat ook! Overleg in dat geval wel even met ons, maar in beginsel zijn zij zeker welkom!

Wat houdt het in?
Vrijdagavond ca 10 km lopen tot je op het overnachtingspunt bent.
Zaterdagochtend loop je verder naar het definitieve eindpunt. Voor het eten ben je daar. Het zal een km of 22 zijn, maar als je fout loopt kan het veel meer worden. Logisch.
We maken wederom gebruik van ‘de hike app’. Met behulp daarvan kunnen we de nadruk leggen op foutloos lopen en tegelijkertijd zorgen voor een aansporing bij de lopers om de pas erin te houden. Uitgangspunt is dat iedereen alles zelf draagt gedurende de hele hike. Tenzij er goede redenen aan ten grondslag liggen, levert het niet zelf dragen van je spullen minpunten op.

Hoe kan ik meelopen?
De bedoeling is dat men in groepjes loopt. Een groepje bestaat uit minimaal twee personen en de ervaring leert dat meer dan vijf eigenlijk wat te veel is. Zoek dus een paar geschikte mensen, enthousiasmeer hen en geef je op als groepje. Wij gaan geen groepjes formeren. Opgeven kan door middel van een mailtje naar Chiron (). Vermeld daarin:
– Naam
– E-mailadres
– Woonadres
– Mobieltelnr
– Geboortedatum
– Telefoonnummer: in geval van calamiteiten en van wie dat nummer is.
– En voor ons overzicht: wie zitten er nog meer in je groepje
– Voor rowans: Een van je ouders moet ons laten weten (per mail is goed) dat zij akkoord zijn dat je meeloopt. Als een wil weten wat zo’n hike nou precies inhoudt, dan kan ik altijd extra uitleg geven.
Belangrijk: de hike-website (aka ‘hike-app’) is een cruciale factor. Deze moet je tijdens de route kunnen openen. De website is niet onnodig zwaar, dus weinig dataverbruik, maar elk groepje moet dus minimaal één smartphone hebben. En zo’n powerbank is eigenlijk ook noodzakelijk.

Ik wil niet meelopen maar dit wil ik niet missen
Voor het bemannen van posten, logistieke vraagstukken, avondeten, lunch etc, kunnen wij altijd mensen gebruiken. Wij waarderen het zeer als je ons hiermee wil helpen.

Wat kost het?
We mikken op hetzelfde bedragen als vorig jaar: 30 euro voor leiding en rowans, 50 euro voor alle anderen. Momenteel zijn we echter nog aan het puzzelen of we het daarmee zullen redden.
Houdt dus rekening met 35 om 55 en wellicht valt het mee. Als wij weten wat wij nodig hebben om een sluitende begroting te realiseren, laten wij jullie weten wat de definitieve deelnameprijs is en vragen we jullie om over te maken.
Er is (bijna) ook een Facebookevent gekoppeld aan de Scoutinggroep De Bison Facebookpagina. Dat zal niet het officiële communicatiekanaal zijn, maar zullen tzt vast wat leuke dingen op voorbij komen en wellicht is het handig voor groepjesvorming.

Als je vragen of opmerkingen hebt, laat het weten.

Vriendelijke groet,

De organisatie;
Thijs,
Edward,
Kees
Jasper
Chiron

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *